Köp- och leveransvillkor

 

Vi håller eget lager för att kunna erbjuda snabba leveranser - alla produkter finns hemma och lämnar vårt lager inom 1-4 vardagar.

 

Minimiorder

Alla ordrar är välkomna - minimibelopp 300 kr. Vi skickar inom Sverige samt större delen av Europa, välj land i checkout.
 

Mailadress & mobilnummer - Var noga att ange korrekta uppgifter.

Det är du som kund som ansvarar för att din adress, mail och mobilnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas per automatik vidare till Klarna & transportföretaget.

Om ditt paket inte hämtas ut på grund av felaktiga kontaktuppgifter står du som kund för de kostnader som uppstår i samband med returen. 

Hämtas inte paketet ut inom angiven tid och kommer i retur till oss tillkommer en kostnad på 300 kr för returfrakt och hantering.

Utlämningsställe kommunicerar via sms-avisering, var noga fyll i rätt mobilnummer, så ditt utlämningsställe kan kommunicera när ditt paket finns för avhämtning.

Du får en orderbekräftelse direkt när du lagt din order på den mail som angetts i beställningen. Om du inte får en orderbekräftelse efter köp har du antagligen angivit fel mailadress.

LaLiving.se och Klarna kommunicerar via mail samt att vi mailar ut information angående ditt paket med alla uppgifter för att du ska kunna spåra paketet.

 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Mått

Alla angivna mått är cirka mått. Många av våra textilier är handsydda och kan variera. Ibland får vi information från leverantör och ibland mäter vi själva. Är det exakta mått ni är ute efter, ring eller mejla oss så dubbelkollar vi gärna på just din specifika vara.

 

Betalningsalternativ

 - Swish - https://www.swish.nu/hjalp 

 - Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten hanteras direkt av LaLiving.se. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till LaLiving. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://www.klarna.com/se/villkor (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

Klarnas uppdaterade villkor enligt GDPR: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy   ( länken öppnas i nytt fönster)
 

Leveranstid

Vi håller eget lager  för att kunna erbjuda snabba leveranser - alla produkter finns hemma och skickas inom 1-4 arbetsdagar från vårt lager utanför Örebro.

Normal leveranstid är cirka 2 - 4 arbetsdagar (tänk på att vissa mindre orter har utkörning med DHL endast 1 - 2 gånger i veckan.) 

OBS! Tänk på att vid högsäsong som:semestertider, Black Friday & jul har vi, transportören och utlämningsställen högtryck, har det utlämningsställe som du valt fullt körs din beställning vidare till nästa utlämningsställen som kan ta emot - gäller främst storstäder där trycket är högre, tyvärr inget vi kan styra över.

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar med DHL eller PostNord, du som kund väljer. Uthämtning sker på det utlämningsställe du själv aktivt valt i din beställning.

Du får en länk via mail på din angivna mail via vårt bokningssystem (WGRTA) där du kan spåra ditt paket.

När paketet mottagits av ditt utlämningsställe får du en sms-avisering, till det mobilnummer du angav vid beställningen, med uppgifter du behöver för att hämta ut ditt paket.

Det är du som kund som ansvarar för att din adress och ditt mobilnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas till transportföretaget per automatik. 

Om ditt paket inte hämtas ut på grund av felaktiga kontaktuppgifter står du som kund för de kostnader som uppstår i samband med returen. 

Hämtas inte paketet ut inom angiven tid och kommer i retur till oss tillkommer en kostnad på 300 kr för returfrakt och hantering.

Leveransen som sker med DHL eller PostNord, du som kund väljer. Uthämtning sker på det utlämningsställe du själv aktivt valt i din beställning.

OBS! Vi kan inte ändra / byta utlämningställe.

I undantagsfall kan mindre värden/små produkter skickas med PostNord som ryms på en brevlåda med vanligt porto.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
 

Frakt

Vid beställningar inom Sverige debiteras standardfrakt med fast pris 79 kr inkl moms, kostnaden för frakten redovisas i kassan. 

Vid beställningar till Norge debiteras frakt med fast pris kr 350 (moms debiteras ej), kostnaden för frakten redovisas i kassan. Kostnaden inkluderar tullhanteringsavgift.

Vid beställningar till övriga Europa syns frakten i kassan för aktuellt land
 

Ångerrätt

INGEN BYTESRÄTT ELLER ÖPPET KÖP DÅ DET ÄR UTFÖRSÄLJNING & NEDSATTA PRISSER!

Avbeställa din order

Är ordern inte aktiverad är det möjligt att avbeställa direkt efter lagd order! Är din order redan aktiverad/ behandlad går det inte. Vänligen e-posta kundservice direkt efter lagd order om du önskar avbeställa din order - ange ditt ordernummer - har din beställning inte blivit behandlad ännu får du e-post bekräftelse att köpet avbrutits. Om vi inte kan avbeställa eller uppdatera din order, eller om din beställning redan har skickats, måste du avvakta leverans och sedan returnera varorna enligt vår returnerings- och återbetalningspolicy. Kommer din beställning i retur pga ej uthämtat paket debiteras du via Klarna 300 kr för administrativa avgifter & returfraktsavgift. Du har möjlighet att returnera varorna upp till 14 dagar efter att du tagit emot dem men vänligen observera att du får stå för returneringskostnaderna.

 

Vid eventuell reklamation måste du kontakta oss enklast via e-post: [email protected] så att vi kan ge dig ett sändningsnummer att ange på utlämningsställe för retur, är reklamationen godkänd står vi för frakten. Kan vi inte ersätta dig med ny artikel gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. 

Varor som skickas mot postförskott eller efterkrav löser vi dock inte ut! Kontakta oss alltid innan du returnerar en vara!
 

Skador på paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
 

Ej uthämtade paket:

Det är du som kund som ansvarar för att paketet hämtas ut innan det går i retur till oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, debiterar vi dig 300 kr för att täcka våra administrativa kostnader, frakt, returfrakt & tilläggskostnader.Det är du som kund som ansvarar för att Din adress och telefonnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas till transportföretaget.
 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (GDPR).
 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan används för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
 

Kundtjänst

Vår kundtjänst finns alltid tillgänglig via mail alla vardagar: måndag-fredag 9-16

Mail: [email protected]

   

Produkter
Övrigt

Prenumerera på nyhetsbrevet

Prenumerera på vårt nyhetsbrev.

De uppgifter du matar in kommer endast användas till nyhetsbrev.

OK