Köp- och leveransvillkor

Minimiorder

Alla ordrar är välkomna - ingen order är för liten.

Mailadress - Var noga att ange korrekt mailadress & till er som har Comhem.

LaLiving.se & Klarna kommunicerar via mail samt att vi via Unifaun mailar ut information för att ni ska kunna spåra ert paket.

Om ni inte får orderbekräftelse efter köp har ni antagligen angivit fel mailadress. Vi kan ändra detta innan ordern aktiveras så maila oss omgående, så korrigerar vi detta - vi kan ej korrigera i vårt system i efterhand.

Ibland skickar vårt system ut sms då mail ger felmeddelande - OBS! man kan ej svara på detta sms!

Samma gäller för nyhetsbrevsprenumeration och frifraktkod, kommer inget mail med frifraktkod anmäl igen då ni troligtvis angett fel mailadress.

OBS!Har ni domän Comhem så har tyvärr comhem spärrat vår e- handelsplattform från Wikinggruppen.se - Vi kan alltså inte skicka något från vårt system till er mail(frifraktkoder, orderbekräftelser)

Önskar ni anmäla er till vårt nyhetsbrev o få frifraktkod maila oss så gör vi det manuellt.

 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Mått

Alla angivna mått är cirka mått. Många av våra textilier är handsydda och kan variera.

Ibland får vi information från leverantör och ibland mäter vi själva. Är det exakta mått ni är ute efter, ring eller mejla oss så dubbelkollar vi gärna på just din specifika vara.

 

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten hanteras direkt av LaLiving.se. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till LaLiving. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://www.klarna.com/se/villkor (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

Klarnas uppdaterade villkor enligt GDPR: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy   ( länken öppnas i nytt fönster)

Leveranstid

Lagervaror skickas från oss inom 1-3 vardagar. Normal leveranstid är cirka 2 - 3 arbetsdagar (vissa mindre orter har utkörning med DHL endast 1-2 gånger i veckan.) 

Under högsäsong kan det ta längre tid.

Leveranssätt

Inom Sverige skickar vi beställningar med DHL (i undantagsfall kan mindre värden/små produkter skickas med PostNord) uthämtning sker på närmaste utlämningställe.

Till Finland skickar vi beställningar med DHL, uthämtning sker på närmaste utlämningställe.

Leveransen som sker med DHL går automatiskt till din närmsta DHL Servicepoint.
När paketet mottagits av ditt DHL-ombud får du en sms-avisering, till det mobilnummer du angav vid beställningenmed uppgifter du behöver för att hämta ut ditt paket, .

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

Vid beställningar inom Sverige debiteras frakt med fast pris 49 kr inkl moms, kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vid ordervärde överstigande 800 kr inkl moms, bjuder vi på fraktkostnaden.

Vid beställningar till Norge debiteras frakt med fast pris kr 199 (moms debiteras ej), kostnaden för frakten redovisas i kassan. Kostnaden inkluderar tullhanteringsavgift.

Vid beställningar till Finland debiteras frakt med fast pris €6 inkl moms, kostnaden för frakten redovisas i kassan.

 

Hämta din order från vårt lager

Denna tjänst går att arrangera men kräver planering - mejla oss för överrenskommelse av upphämtning av era redan beställda varor.

Vi har ej någon fysisk butik.

 

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du fått din leverans. Kontakta oss innan du sänder tillbaka en vara om du är osäker hur du ska gå till väga. Vid en eventuell retur står du som köpare alltid för returfrakten, önskar ni en retursedel för retur via DHL mejla oss så skickar/mejlar vi en sådan, kunden efterdebiteras frakten. Varan ska vara oanvänd och den ska, om möjligt, returneras i originalförpackning. Eventuella etiketter får inte vara avlägsnade etc.

Observera att det EJ är öppet köp eller bytesrätt på reavaror från fyndkategorin eller på tyg/gardiner köpt på metervara.

Varor som återsänds via postförskott eller efterkrav löser vi inte ut. Tänk på att packa varan så att den klarar hanteringen under färden tillbaka till oss. Varor som skadats under transporten ersätts inte. Efter att varan kommit tillbaka till oss betalar vi tillbaka dina pengar som sker via Klarna.

LaLiving.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Avbeställa din order

Vänligen e-posta kundservice om du vill ändra eller avbeställa din order - ange ditt ordernummer.

Det kanske inte alltid är möjligt att avbeställa eller ändra i din order - du kommer få en e-postbekräftelse om det går. Om vi inte kan avbeställa eller uppdatera din order, eller om din beställning redan har skickats, måste du avvakta leverans och sedan returnera varorna enligt vår returnerings- och återbetalningspolicy.

Du har möjlighet att returnera varorna upp till 14 dagar efter att du tagit emot dem men vänligen observera att du får stå för returneringskostnaderna.

Vid eventuell reklamation måste Du kontakta oss enklast via e-post: [email protected] så att vi kan hjälpa till att lösa ditt problem. . Vi skickar ut returfraktsedel via DHL & är reklamationen godkänd står vi för frakten.Varan kan ersättas med likvärdig vara, annan vara eller genom återbetalning

Varor som skickas mot postförskott eller efterkrav löser vi dock inte ut! Kontakta oss alltid innan du returnerar en vara!

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, ca 14 dagar, debiterar vi dig 300 kr för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.

 

GPDR - ersätter Personuppgiftslagen

LaLiving.se informerar här dig som kund om GDPR och våra uppdaterade villkor. GDPR (General Data Protection Regulation) är en ny EU-förordning och börjar gälla i hela EU den 25 maj 2018 och är mest relevant för dig som privatperson bosatt inom EU/EES.

Den ersätter den svenska personuppgiftslagen (PUL).

LaLiving.se kommer ständigt att sträva efter att dina personuppgifter som du lämnar till oss inte sprids i onödan till tredjepart, om det inte verkligen behövs för att kunna leverera beställd tjänst. Vi vet var dina uppgifter finns lagrade hos oss och tredjepart. Vi kommer att radera eller anonymisera dina uppgifter hos oss och tredjepart när behovet inte finns kvar.

Klarnas uppdaterade villkor:https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy  ( länk öppnas i nytt fönster)

 

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Kundtjänst

Vår kundtjänst finns alltid tillgänglig via mail alla vardagar: måndag-fredag 9-17

 

  

Produkter
Övrigt

Prenumerera på nyhetsbrevet

Prenumerera på vårt nyhetsbrev så får du en kod för fri frakt!

OK