Vi jobbar långsiktigt och erbjuder våra kunder rättvisa priser året runt, kör inte med lockpriser eller kommersiella utförsäljningar / reor - enbart utgående produkter eller eventuella visningsexemplar reas.
Alla ordrar är välkomna - ingen order är för liten. Vi skickar inom Sverige samt större delen av europa, välj land i checkout.
Det är du som kund som ansvarar för att din adress, mail och mobilnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas per automatik vidare till Klarna & transportföretaget.
Utlämningsställe kommunicerar via sms-avisering, var noga fyll i rätt mobilnummer, så ditt utlämningsställe kan kommunicera när ditt paket finns för avhämtning.
Du får en orderbekräftelse direkt när du lagt din order på den mail som angetts i beställningen. Om du inte får en orderbekräftelse efter köp har du antagligen angivit fel mailadress.
LaLiving.se och Klarna kommunicerar via mail samt att vi mailar ut information angående ditt paket med alla uppgifter för att du ska kunna spåra paketet.
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
Alla angivna mått är cirka mått. Många av våra textilier är handsydda och kan variera. Ibland får vi information från leverantör och ibland mäter vi själva. Är det exakta mått ni är ute efter, ring eller mejla oss så dubbelkollar vi gärna på just din specifika vara.
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten hanteras direkt av LaLiving.se. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till LaLiving. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://www.klarna.com/se/villkor (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
Klarnas uppdaterade villkor enligt GDPR: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy ( länken öppnas i nytt fönster)
Vi håller eget lager för att kunna erbjuda snabba leveranser - alla produkter finns hemma och skickas inom 1-3 arbetsdagar från vårt lager utanför Örebro.
Normal leveranstid är cirka 2 - 4 arbetsdagar (tänk på att vissa mindre orter har utkörning med DHL endast 1 - 2 gånger i veckan.)
OBS! Tänk på att vid högsäsong som Black Friday & jul har vi, transportören och utlämningsställen högtryck, har det utlämningsställe som du valt fullt körs din beställning vidare till nästa utlämningsställen som kan ta emot - gäller främst storstäder där trycket är högre, tyvärr inget vi kan styra över.
Vi skickar beställningar med DHL eller PostNord, du som kund väljer. Uthämtning sker på det utlämningsställe du själv aktivt valt i din beställning.
Du får en länk via mail på din angivna mail via vårt bokningssystem (WGRTA) där du kan spåra ditt paket.
När paketet mottagits av ditt utlämningsställe får du en sms-avisering, till det mobilnummer du angav vid beställningen, med uppgifter du behöver för att hämta ut ditt paket.
Det är du som kund som ansvarar för att din adress och ditt mobilnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas till transportföretaget per automatik.
Om ditt paket inte hämtas ut på grund av felaktiga kontaktuppgifter står du som kund för de kostnader som uppstår i samband med returen.
Hämtas inte paketet ut inom angiven tid och kommer i retur till oss tillkommer en kostnad på 300 kr för returfrakt och hantering.
Leveransen som sker med DHL eller PostNord, du som kund väljer. Uthämtning sker på det utlämningsställe du själv aktivt valt i din beställning.
OBS! Vi kan inte ändra / byta utlämningställe.
I undantagsfall kan mindre värden/små produkter skickas med PostNord som ryms på en brevlåda med vanligt porto.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Vid beställningar inom Sverige debiteras standardfrakt med fast pris 79 kr inkl moms, kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vid ordervärde överstigande 600 kr inkl moms, bjuder vi på fraktkostnaden.
Vid beställningar till Norge debiteras frakt med fast pris kr 299 (moms debiteras ej), kostnaden för frakten redovisas i kassan. Kostnaden inkluderar tullhanteringsavgift.
Vid beställningar till övriga Europa syns frakten i kassan för aktuellt land
Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du fått din leverans. Kontakta oss alltid innan du sänder tillbaka en vara. Du kan själv logga in på Klarna och pausa din faktura vid retur.
Kontakta oss för aktuell adress (se adress under Kundtjänst) eller för att få sändningsnummer för retur med hjälp av kundtjänst, 89/149 kr efterdebiteras via Klarna (av miljöskäl bifogar vi ej retursedlar i paketet).
149 kr gäller vid större paket/ varor såsom t ex plädar o överkast. Sändningen skall gå direkt till oss, ej utlämningsställe om så ändå sker debiterar vi 100 kr för tid och arbete.
Vid en eventuell retur står du som köpare alltid för returfrakten.
Vara ska vara oanvänd och den ska returneras i originalförpackning. Eventuella etiketter får inte vara avlägsnade etc. Ange ditt ordernummer. Observera att det EJ är öppet köp eller bytesrätt på reavaror från fyndkategorin eller på tyg/gardiner köpt på metervara. Varor som återsänds via postförskott eller efterkrav löser vi inte ut, retur på egen hand skickas som företagspaket till oss så vi inte har möjlighet att hämta ut på utlämningsställen.
Tänk på att packa varan så att den klarar hanteringen under färden tillbaka till oss. Varor som skadats under transporten ersätts inte. Efter att varan kommit tillbaka till oss betalar vi tillbaka dina pengar som sker via Klarna. LaLiving.se påtar inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur. Vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Är ordern inte aktiverad är det möjligt att avbeställa direkt efter lagd order! Är din order redan aktiverad/ behandlad går det inte. Vänligen e-posta kundservice direkt efter lagd order om du önskar avbeställa din order - ange ditt ordernummer - har din beställning inte blivit behandlad ännu får du e-post bekräftelse att köpet avbrutits. Om vi inte kan avbeställa eller uppdatera din order, eller om din beställning redan har skickats, måste du avvakta leverans och sedan returnera varorna enligt vår returnerings- och återbetalningspolicy. Kommer din beställning i retur pga ej uthämtat paket debiteras du via Klarna 300 kr för administrativa avgifter & returfraktsavgift. Du har möjlighet att returnera varorna upp till 14 dagar efter att du tagit emot dem men vänligen observera att du får stå för returneringskostnaderna.
Vid eventuell reklamation måste du kontakta oss enklast via e-post: [email protected] så att vi kan ge dig ett sändningsnummer att ange på utlämningsställe för retur, är reklamationen godkänd står vi för frakten. Kan vi inte ersätta dig med ny artikel gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur.
Varor som skickas mot postförskott eller efterkrav löser vi dock inte ut! Kontakta oss alltid innan du returnerar en vara!
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Det är du som kund som ansvarar för att paketet hämtas ut innan det går i retur till oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, debiterar vi dig 300 kr för att täcka våra administrativa kostnader, frakt, returfrakt & tilläggskostnader.Det är du som kund som ansvarar för att Din adress och telefonnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas till transportföretaget.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (GDPR).
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan används för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Vår kundtjänst finns alltid tillgänglig via mail alla vardagar: måndag-fredag 9-17
Mail: [email protected]