Köp- och leveransvillkor

Minimiorder

Alla ordrar är välkomna - ingen order är för liten.

Mailadress & mobilnummer - Var noga att ange korrekta uppgifter.

Det är du som kund som ansvarar för att din adress, mail och telefonnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas per automatik vidare till transportföretaget.

LaLiving.se & Klarna kommunicerar via mail samt att vi via Unifaun mailar ut information för att ni ska kunna spåra ert paket & DHL servicepoint kommunicerar via sms avisering.

Om ni inte får en orderbekräftelse efter köp har ni antagligen angivit fel mailadress.

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Mått

Alla angivna mått är cirka mått. Många av våra textilier är handsydda och kan variera.

Ibland får vi information från leverantör och ibland mäter vi själva. Är det exakta mått ni är ute efter, ring eller mejla oss så dubbelkollar vi gärna på just din specifika vara.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten hanteras direkt av LaLiving.se. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till LaLiving. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://www.klarna.com/se/villkor (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

Klarnas uppdaterade villkor enligt GDPR: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy   ( länken öppnas i nytt fönster)

 

Leveranstid

Lagervaror skickas från oss inom: 1-3 vardagar.

Normal leveranstid är cirka 2 - 4 arbetsdagar (tänk på att vissa mindre orter har utkörning med DHL endast 1 - 2 gånger i veckan.) 

Under högsäsong kan det ta längre tid.

 

JULTID -Var ute i god tid, högtryck på lagret samt hos våra speditörer
Sista dagen varor går från vårt lager innan jul är:18/12

Sista dagen för leverans innan jul för DHL är 18/12 om du bor i storstäder.

 - bor du i mindre tätbygd ort tar det längre tid, vissa mindre orter har utkörning endast 1gång /vecka.

Norge/Finland sista dagen 10/12 för leverans till Jul enligt DHL

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar med DHL . Uthämtning sker på närmaste DHL utlämningsställe.

Du får en länk via Unifaun på din angivna mail via vårt bokningssystem där du kan spåra ditt paket.

När paketet mottagits av ditt DHL-ombud får du en sms-avisering, till det mobilnummer du angav vid beställningen, med uppgifter du behöver för att hämta ut ditt paket.

Det är du som kund som ansvarar för att Din adress och telefonnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas till transportföretaget per automatik. 

Om Ditt paket inte hämtas ut på grund av felaktiga kontaktuppgifter står Du som kund för de kostnader som uppstår i samband med returen. 

Hämtas inte paketet ut inom angiven tid & kommer i retur till oss tillkommer en kostnad på 250 - 300 kr  för returfrakt & hantering.

Leveransen som sker med DHL går automatiskt till din närmsta DHL Servicepoint (avstånd) på din angivna adress.

OBS! Vi kan inte ändra / byta utlämningställe - är du tveksam vart din närmaste servicepoint är kontakta oss innan du lägger en beställning så kan vi kolla upp detta åt er.

I undantagsfall kan mindre värden/små produkter skickas med PostNord som ryms på en brevlåda med vanligt porto.

 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt

Vid beställningar inom Sverige debiteras frakt med fast pris 49 kr inkl moms, kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vid ordervärde överstigande 800 kr inkl moms, bjuder vi på fraktkostnaden.

Vid beställningar till Norge debiteras frakt med fast pris kr 199 (moms debiteras ej), kostnaden för frakten redovisas i kassan. Kostnaden inkluderar tullhanteringsavgift.

Vid beställningar till Finland debiteras frakt med fast pris €6 inkl moms, kostnaden för frakten redovisas i kassan.

 

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du fått din leverans. Kontakta oss alltid innan du sänder tillbaka en vara .

Vid en eventuell retur står du som köpare alltid för returfrakten.

Önskar ni en retursedel för retur via DHL mejla oss så får du ett sändningsnummer att ange på DHL servicepoint för retur , kunden efterdebiteras frakten.

Varan ska vara oanvänd och den ska, om möjligt, returneras i originalförpackning. Eventuella etiketter får inte vara avlägsnade etc. Ange ditt ordernummer.

Observera att det EJ är öppet köp eller bytesrätt på reavaror från fyndkategorin eller på tyg/gardiner köpt på metervara.

Varor som återsänds via postförskott eller efterkrav löser vi inte ut. Tänk på att packa varan så att den klarar hanteringen under färden tillbaka till oss. Varor som skadats under transporten ersätts inte. Efter att varan kommit tillbaka till oss betalar vi tillbaka dina pengar som sker via Klarna.

LaLiving.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Avbeställa din order

Vänligen e-posta kundservice om du vill ändra eller avbeställa din order - ange ditt ordernummer.

Det kanske inte alltid är möjligt att avbeställa eller ändra i din order - du kommer få en e-postbekräftelse om det går. Är ordern inte aktiverad är det möjligt att avbeställa. Är den aktiverad/ behandlad går det inte.

Om vi inte kan avbeställa eller uppdatera din order, eller om din beställning redan har skickats, måste du avvakta leverans och sedan returnera varorna enligt vår returnerings- och återbetalningspolicy.

Du har möjlighet att returnera varorna upp till 14 dagar efter att du tagit emot dem men vänligen observera att du får stå för returneringskostnaderna.

Vid eventuell reklamation måste Du kontakta oss enklast via e-post: [email protected] så att vi kan hjälpa till att lösa ditt problem. . Vi skickar ut returfraktsedel via DHL & är reklamationen godkänd står vi för frakten.Varan kan ersättas med likvärdig vara, annan vara eller genom återbetalning

Varor som skickas mot postförskott eller efterkrav löser vi dock inte ut! Kontakta oss alltid innan du returnerar en vara!

 

Skador på paket & ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Ej uthämtade paket:

Det är du som kund som ansvarar för att paketet hämtas ut innan det går i retur till oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, ca 10-14 dagar, debiterar vi dig 250-300 kr (beroende på storlek )för att täcka våra administrativa kostnader, frakt, returfrakt & tilläggskostnader.

Det är du som kund som ansvarar för att Din adress och telefonnummer är korrekt ifyllt vid beställning då det är dessa uppgifter som skickas till transportföretaget .

 

GPDR - ersätter Personuppgiftslagen

LaLiving.se informerar här dig som kund om GDPR och våra uppdaterade villkor. GDPR (General Data Protection Regulation) är en ny EU-förordning och börjar gälla i hela EU den 25 maj 2018 och är mest relevant för dig som privatperson bosatt inom EU/EES.
Den ersätter den svenska personuppgiftslagen (PUL). LaLiving.se kommer ständigt att sträva efter att dina personuppgifter som du lämnar till oss inte sprids i onödan till tredjepart, om det inte verkligen behövs för att kunna leverera beställd tjänst. Vi vet var dina uppgifter finns lagrade hos oss och tredjepart. Vi kommer att radera eller anonymisera dina uppgifter hos oss och tredjepart när behovet inte finns kvar.

Klarnas uppdaterade villkor:https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy  ( länk öppnas i nytt fönster)
 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Kundtjänst

Vår kundtjänst finns alltid tillgänglig via mail alla vardagar: måndag-fredag 9-18

 

  

Produkter
Övrigt

Prenumerera på nyhetsbrevet

Prenumerera på vårt nyhetsbrev så får du en kod för fri frakt!

OK