Köp- och leveransvillkor

Minimiorder

Alla ordrar är välkomna - ingen order är för liten.

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Mått

Alla angivna mått är cirka mått. Många av våra textilier är handsydda och kan variera.

Ibland får vi information från leverantör och ibland mäter vi själva. Är det exakta mått ni är ute efter, ring eller mejla oss så dubbelkollar vi gärna på just din specifika vara.

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten hanteras direkt av LaLiving.se. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till LaLiving. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://www.klarna.com/se/villkor (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

Leveranstid

Lagervaror skickas från oss inom 1-3 vardagar. Normal leveranstid är cirka 2 - 3 arbetsdagar (vissa mindre orter har utkörning med DHL endast 1-2 gånger i veckan.) 

Under högsäsong kan det ta längre tid.

Leveranssätt

Inom Sverige skickar vi beställningar med DHL eller PostNord, uthämtning sker på närmaste utlämningställe.

Till Finland skickar vi beställningar med DHL, uthämtning sker på närmaste utlämningställe.

Leveransen som sker med DHL går automatiskt till din närmsta DHL Servicepoint.
När paketet mottagits av ditt DHL-ombud får du en sms-avisering, till det mobilnummer du angav vid beställningen, med uppgifter du behöver för att hämta ut ditt paket, .

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

Vid beställningar inom Sverige debiteras frakt med fast pris 49 kr inkl moms, kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vid ordervärde överstigande 800 kr inkl moms, bjuder vi på fraktkostnaden.

Vid beställningar till Finland debiteras frakt med fast pris €6 inkl moms, kostnaden för frakten redovisas i kassan.

 

Hämta din order från vårt lager

Denna tjänst går att arrangera men kräver planering - mejla oss för överrenskommelse av upphämtning av era redan beställda varor.

Vi har ej någon fysisk butik utan vi är en ren e - handel.

 

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du fått din leverans. Kontakta oss innan du sänder tillbaka en vara om du är osäker hur du ska gå till väga. Vid en eventuell retur står du som köpare alltid för returfrakten, önskar ni en retursedel för retur via DHL mejla oss så skickar/mejlar vi en sådan, kunden efterdebiteras frakten. Varan ska vara oanvänd och den ska, om möjligt, returneras i originalförpackning. Eventuella etiketter får inte vara avlägsnade etc.

Observera att det EJ är öppet köp eller bytesrätt på reavaror från fyndkategorin eller på tyg köpt på metervara.

Varor som återsänds via postförskott eller efterkrav löser vi inte ut. Tänk på att packa varan så att den klarar hanteringen under färden tillbaka till oss. Varor som skadats under transporten ersätts inte. Efter att varan kommit tillbaka till oss betalar vi tillbaka dina pengar som sker via Klarna.

LaLiving.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Avbeställa din order

Vänligen e-posta kundservice om du vill ändra eller avbeställa din order - ange ditt ordernummer.

Det kanske inte alltid är möjligt att avbeställa eller ändra i din order - du kommer få en e-postbekräftelse om det går. Om vi inte kan avbeställa eller uppdatera din order, eller om din beställning redan har skickats, måste du avvakta leverans och sedan returnera varorna enligt vår returnerings- och återbetalningspolicy.

Du har möjlighet att returnera varorna upp till 14 dagar efter att du tagit emot dem men vänligen observera att du får stå för returneringskostnaderna.

Vid eventuell reklamation tar Du snarast kontakt med oss via e-post eller telefon, så att vi kan hjälpa till att lösa ditt problem. Varan kan ersättas med likvärdig vara, annan vara eller genom återbetalning. Efter godkänd reklamation får du som kund även ersättning för eventuella fraktutlägg. Varor som skickas mot postförskott eller efterkrav löser vi dock inte ut! Kontakta oss alltid innan du returnerar en vara!

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, ca 14 dagar, debiterar vi dig 300 kr för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Kundtjänst

Vår kundtjänst finns alltid tillgänglig via mejl måndag-fredag

Önskar du kontakta oss via telefon, så är kundtjänst öppet tisdag - torsdag mellan kl 09.00-13.00.
Telefon 010-129 99 99

 

  

Produkter
Övrigt

Prenumerera på nyhetsbrevet

Prenumerera på vårt nyhetsbrev så får du en kod för fri frakt!

OK